Poczta Polska 1. 6p - zakres kuleje Cel: (z punktu widzenia klienta), - np. zwiekszenie szybkosci i niezawodnosci obslugi klienta - zmniejszenie koszta uslug - zwiekszenie bezpieczenstwa dostarczanych korespondencji - zwiekszenie jakosc uslug - zmiania wizerunkuy firmy na lepsze - zwiekszenie ilosci zatrudnionych osob w celu zwiekszenia wydajnosci oferowanych uslug Zakres: - zarzadzanie paczkami aby docieraly szybko - zwiekszenie bezpieczenstwa wysylanych przesylek 2. Wymagania Funkcjonalne (10p) - zapisywanie informacji personalnych na temat klienta - zapisywanie informacji personalnych na temat pracownikow - szybki dostep do informacji na temat klienta - przetwarzanie informacji na temat klienta - wprowadzenie wyszukiwarki dla klienta - wprowadzenie bazy danych o przesylkach zaginionych - wykorzystanie poczty elektronicznej - Analiza potrzeb w zakresie komputeryzacji firmy i zaprojektowanie kompatybilnego oprogramowania - (??? - dlaczego takie wymaganie) 3. Wymagania Niefunkcjonalne (brak metryk, sformułowania bardzo nieprecyzyjne) (0p) - System powinien dzialac w kazdym srodowisku ( Win, Mac, Linux, Os2) - za takie coś można zabić - System powinien byc kompatybilny z innyi programami - System powinien posiadac zabezpieczenia dla osob go obslugujacych 4. Life - Cycle (7p - wybór jest ok, za to uzasadnienie - takie sobie) Nalezy uniknac bledow popelnianych podczas tworzenia projektu, nalezy wyposcic prototyp w celu przetestowania go przez klienta oraz sprawdzenia czy w projekcie nie ma zadnych bledow, jakie elemnty mozna jeszcze do projektu dodac oraz czy oprogramowanie jest kompatybilne w roznych systemach. Wykorzystanie modelu spiralnego pomoze w ustaleniu celow produkcji kolejnych wersji systemu. Jezeli klient testowy nie bedzie zadowolony z efektow koncowych rozpocznie sie kolejny cykl.